Op onze school werken we samen met specialisten voor de volgende gebieden:
Verrijking
Leerlingen die meer uitdaging nodig hebben, krijgen in de klas verrijking en verdieping aangeboden van de groepsleerkracht. De reguliere lesstof wordt gecompact zodat er voldoende tijd over is voor het maken van pluswerk. Daarnaast staan er ook uitdagende opdrachten op de weektaak gepland.
Sommige begaafde leerlingen hebben problemen met bijvoorbeeld hun executieve functies. Hierbij kun je denken aan taakaanpak, leerstrategie en het hebben van een verkeerd zelfbeeld (fixed mindset). Deze leerlingen kunnen in een leerkuil komen en hebben extra begeleiding nodig. Voor hen is de verrijkingsklas bedoeld.
In de verrijkingsklas gaat de gespecialiseerde verrijkingsleerkracht samen met de leerling bespreken aan welk leerdoel zij gaan werken. Denk hierbij aan de leerkuil en de te ontwikkelen executieve functies. De leerkracht biedt opdrachten aan waarbij de leerling zichzelf leert tegenkomen, moet plannen, organiseren en samenwerken.
Beeldende Vorming
Onze vakleerkracht beeldende vorming de creatieve ontwikkeling van kinderen door middel van kunst en expressie. De docent geeft les in verschillende technieken, zoals tekenen, schilderen, kleien en knutselen, en introduceert leerlingen aan diverse kunstvormen en kunstenaars. Het doel is om de verbeeldingskracht en het zelfvertrouwen van kinderen te vergroten, terwijl ze leren samenwerken, experimenteren en zichzelf visueel uitdrukken.
Muziek
Onze vakleerkracht muziek leert onze leerlingen zingen, ritmes spelen, instrumenten bespelen en luisteren naar verschillende muziekstijlen. Daarnaast stimuleert de vakleerkracht creativiteit, samenwerken en het ontwikkelen van muzikaal gehoor. Ook organiseert de vakleerkracht ook muzikale projecten, zoals optredens of schoolconcerten, en draagt bij aan een breed cultureel aanbod binnen de school.
Drama
Onze vakleerkracht drama geeft les in spel, expressie en theater. Door middel van oefeningen, improvisaties en toneelstukken leren leerlingen zich creatief en expressief uit te drukken. De vakleerkracht helpt bij het ontwikkelen van sociale vaardigheden, samenwerking en zelfvertrouwen. Daarnaast biedt drama een speelse manier om emoties te verkennen en verhalen tot leven te brengen, wat bijdraagt aan een rijke leerervaring.
Sociaal emotioneel ontwikkeling (SEO)
Onze school heeft 2 leerkrachten die gespecialiseerd zijn in het zo optimaal mogelijk begeleiden van de sociaal emotioneel ontwikkeling (SEO) van onze leerlingen. Deze leerkrachten zorgen o.a. ervoor dat de methode waarmiddels wij op onze school werken aan de sociaal emotioneel ontwikkeling van de leerlingen (de Kanjertraining), goed wordt uitgevoerd. Ook kijken deze specialisten mee in groepen waar een vraagstuk ligt m.b.t. gedrag.
Externe specialisten
Daarnaast werken wij actief samen met de volgende externe specialisten:
-
Het ouder en kind team (OKT)
-
Samenwerkingsverband Unita
-
Logopedistenpraktijk Weesp
-
Praktijk de Uitkomst
-
Kinderpraktijk in Evenwicht
-
RT M. Wesselman
-
SMC Diemen
-
Gooische Muziekschool
-
SEP Amsterdam
-
ObA Amsterdam